Kött och potatis på svenskt vis Meat and potatoes swedish style Kött och pommes frites garlic butter

Hej igen nått som jag älskar är kött å potatis

Därför tror jag att det är bra att ja delar receptet för jag tror många andra också tycker det. Alltså om kött och potatis.

1. Vadå kött? finns många kött jag vet. Men jag menar en god köttbit som är nöt. Det kan vara pepparbiff. Entrecotëê eller kanske bara fläskfiléé jag tycker inte det spelar nån roll ta det du gillar.

2. Köp pommesfritts eller kanske lite vanliga potatisar det är också upp till dig.


3. köp en sås till. jag brukar köpa de där gula från blå band jag lägger in en bild så ni vet va ni ska leta efter 

4 jag vet att vissa av mina läsare gillar grönsaker så köp det också! det är inte så dyrt men jag rekomender gurka å tomat.

Hur gör man:

Stek köttet du köpte. Men kom ihåg på nötkött att man bara ska steka 1 gång på varje sida å inte så länge om du vill ha rare stekt.

2. sätt in pommes i ungnen på högsta värme i 20 minuter. Gör det här före du steker köttet så du timar in när maten är varm

3. blanda såsen som det står på blå band kartongen och gör exakt som det står för då blir det bäst nu vet jag inte vilken sås du tog men gör som det står bara.

skär grönsakerna (la till det här i efterhand för glömde de)

4. servera på fin tallrikarna så ser det riktigt gott.

5. Klar
6. Dags att äta! Skål!

jag uppdaterar:

Jag gjorde också garlic butter alltså vitlöcksmör så det gör man om man tar sitt smör och tar vitlök och har vitlöks press och pressar ner i smöret i en skål och blandar runt sen är det klart!

Tack gott!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BACON MED RÖSTI

Spaghetti å köttfärsås Spaghetti Bolognese