Spaghetti å köttfärsås Spaghetti Bolognese

Hej igen! När jag ändå var igång så tänkte ja att ja skulle också skriva mitt alldeles egna recept på spagetti köttfärsås eller även kallat bolonese.

Hur ska du göra? Jag tycker inte denna är svår jag brukar göra den efter skolan eller liknande när ja är hungrig. För den går fort också.


Ungefär tid : 7 minuter

1. Det du behöver:
2. Spaghetti (jag vet att förra också var det men det är gott)
3. Köttfärss
4. Krossade tomater på burk. Jag brukar ha 1 burk eller 2 beroende på mängd köttfärs
5. Salt
6. Peppar

Min tjej brukar säga att det inte är köttfärsås utan bara köttfärs med krossade tomater men ja tycker dt e gott.

Hur gör man: 1.
Koka spaghettin
2. stek också köttfärsen
3. när det är stekt som gyllenbrun häll i tomater
4. salta och peppra efter smak!

Har ingen bild men lägger upp nästa gång ja gör det!

Uppdatera: tog en bild på google för ja tyckte det såg  tråkigt ut utan en bild 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BACON MED RÖSTI

Kött och potatis på svenskt vis Meat and potatoes swedish style Kött och pommes frites garlic butter